D E R V Y N A S

Urte dervynas degustacijos

Naujos kartos someljė ir apie besikeičiančią vyno kultūrą

Labai sveikinu visus kolegas su someljė diena! O mylimiems skaitytojams truputį pasakoju apie tai, kokioje gėrimų kultūros stadijoje šiuo metu mes esame.

Naujos rinkos formuoja kitokią paklausą

Neseniai gavau nuorodą į straipsnį, kurio pavadinimas The new generation of sommeliers making wine cool again”.

“Pamatęs šį straipsnį, pagalvojau apie tave”, – rašo man žinomas ir vertinamas žmogus iš vyno pasaulio, daug metų besisukantis toje sferoje, daug laiko praleidęs dirbant ne Lietuvoje.

foto: Reda Mickevičiūtė

Šiandien yra puiki proga bent minimaliai pakalbėti apie besikeičiančią ir super sparčiai globaliu mastu augančią vyno ir kitų gėrimų kultūrą.

Sulig į kone visus žemynus besiplečiančią kultūrą keičiasi ir gėrėjų, mėgėjų, ragautojų poreikiai bei suvokimas. 

Vartotojų rinką papildė ir pildo Azijos šalys, Centrinė ir Pietų Amerika, Afrikos šalys, Artimieji rytai – ir dideli, ir mažesni gamintojai samdo ir vis ieško ambasadorių šioms rinkoms, nes čia reikalų – tai ne su Lietuvėle susitvarkyt.

Taip kaip globalioje rinkoje atsiranda vynai iš Didžiosios Britanijos, Niujorko, Izraelio, Vengrijos, Japonijos, Šveicarijos (nesvarbu, kad viduj ta kultūra seniai egzistavo), lygiai taip pat keičiasi ir suvokimas apie vyną bei jo edukaciją.

Urte dervynas degustacijos
foto: Martynas Stankaitis

Nauja karta ir sparčiai besikeičiantis pasaulis formuoja kitokį someljė veidą

Klasikinės mokyklos, klasikinės programos, klasikiniai someljė apibūdinimai visad išliks pagrindas ir pirminė stadija nuo ko viskas pasikeitė ir įgavo kitą veidą. Tačiau nereikia užmigti tik ties tuo.

Nors aš pati esu didelė klasikinių dalykų gerbėja, pradedant nuo klasikinių vyno regionų iki klasikinio vyno pateikimo, kruopštaus taurių parinkimo bei nepriekaištingų derinių, vis gi tenka pripažinti, jog šiuolaikiniam pasauliui vien to neužtenka.

Žmonės semia edukaciją kibirais, vyno ir kitų gėrimų žinovus kviečiasi į jubiliejus, per vestuves daro degustacijas, bet kokią šventę ar progą paverčia ne tik pramoga, bet ir prideda šviečiamąjį prieskonį.

Socialiniai tinklai daro absoliučiai milžinišką įtaką viskam. Vyno, džino, tekilos influenceriai geidžiami vyninėse, šampano namuose ir įvairiose distilerijose taip pat, kaip ir vyno kritikai. Ar tai gerai, ar blogai? Nėra svarbu. Svarbu yra taikytis ir eiti sulig technologijomis ir pakitusiu žmonių mąstymu.

Taip pat kasmet gėrimų vartojimo kultūrą papildanti nauja laida labai stipriai keičia ir pasiūlą. Kai kuris jaunimas dabar ir žingeidesnis, ir daugiau uždirbantis, ir visai kitko norintis vartotojas. Natūralistiniai, biodinaminiai vynai yra to puikus pavyzdys. 

Kaip ir žmonių someljė. Someljė šiai dienai nebėra tik asmuo, dirbantis restorane, besirūpinantis restorano vyno rūsiu ir meniu. Šiai dienai yra visokių someljė amato krypčių ir atšakų. 

Esu labai labai dėkinga visiems savo gyvenime sutiktiems mokytojams, kurie man davė labai labai daug. Ačiū, tiems, kas palaikėte ir palaikote. 

Aišku aš iki galo nežinau, ką apie mane galvoja mano kolegos arba tie, kam aš nepatinku:) Bet aš žinau, ką apie mane galvojate jūs. 

Kiekvieną kartą gaudama atgalinį ryšį gyvai ir po to skaitydama atsiliepimus prisipildau tokia meile, kad eina kūnas pagaugais.

foto: Greta Skaraitienė, Martynas Stankaitis ir asm. archyvas

Share: